dålig uppdatering

Idag var dagen då jag skulle hem på påskmiddag med släkten för att sedan åter bege mig till Växjö.

Tog bussen till stan och hoppade på det ovanligt tidiga tåget som skulle ta mig hem (trodde jag). Satt där ett tag och märkte sedan (efter 3 års pendlande) att jag nog satt på fel tåg och var påväg mot KALMAR! Ja herrejisses.

Hoppade av i världens håla, also known as Lessebo.
Hålan där solens strålar inte riktigt räcker fram, där herrarnas fotbollslag står och packar kundernas varor i påsar på ica, hålan där man möter åtminstone tre alkoholiserade gubbar med inte bara en utan två eller tre klirrande systemetpåsar i vadera hand, hålan där man är glad om man ser en levande själ vart 15e minut.
Jag har inte bara varit vid världens ände, jag har varit i HÅLAN SOM GUD GLÖMDE.

Det var bara att tacka och ta emot. Vara glad över att jag överhuvudtaget kom till ett någorlunda civiliserat samhälle (naat) och invänta nästa tåg hem.

Idag är även dagen då parkeringen utanför lägenhetshuset ekar tomt, och likaså resten av campus. Dagen då de flesta studenter har övergett campuslivet, och allt där till, för att bege sig hem till nära och kära för att fira påsk. Dagen då jag planerat att stanna hemma och tjocka i soffan men som så många andra gånger blivit övertalad att följa med ut...

Nu väntas sömn, sömn och ja, sa jag sömn?

Imorgon kommer bilder från veckans äventyr. Då campusborna hade vett att stanna på campus för grillning, öl och stekande, så håll er uppdaterade.

Och det är nog som min kära vän Pontus säger, jag skulle behöva en pojkvän som står ut med allt galet jag sysslar med. Som hindrar alla dessa spontana tripper från att inträffa och som helt enkelt håller koll på mig.
Det hade suttit fint det.

Det sägs ju att den som söker den finner men samtidigt att kärleken kommer när man minst anar det? I don't get it.


Postat av: simon

skön söndagsutflyckt du gjorde;) ett par sådana har det allt blivit:)

2009-04-10 @ 01:52:59
URL: http://convalesco.blogg.se/
Postat av: aLeX

Hejsan där. Hittade dig på match. tänkte skriva här antog du skulle se det då. SHIT va du va vacker. dom brukar säga kärlek i första ögonkastet men fifan det hära e nått helt annat. puss på re. Har du ingen Mejl man kan skriva på och visa vem jag e. förstår mig inte på den dära Match. =) Jag är svensk 22år osv. här e min mejl om du vill svara. [email protected] /alex pusspuss

2009-04-10 @ 03:05:39
Postat av: Sam

Jaha. Det skeppet hade redan seglat. Någon hann före ser jag =) Mer uppenbart än såhär blir det ju inte! Nedrans match.com. :) Du verkar åtminstone vara i närheten av hur galen jag är och vi har nog ett par saker som är lika iallafall. Lär du mig att se på fotboll så lär jag dig att tågpendla korrekt! Skön blogg. Skulle gärna utbyta mer än ett par ord med dig någon gång. Kika gärna in på min blogg så får du en liten uppfattning om vem jag är. :) Vore trevligt om du hörde av dig!



/Sam

2009-04-10 @ 11:59:22
URL: http://samintheory.blogg.se/
Postat av: victur

dom har faktiskt systembolaget :]

2009-04-10 @ 12:25:56
Postat av: johanna

det skulle väl vara det enda bra med lessebo då isåfall :)

2009-04-10 @ 12:37:25
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: victur

glöm inte bort lukten, den förgyller vardagen :)

2009-04-10 @ 13:46:06
Postat av: Pontus

Men johanna:) dety är det galna som är lite av ditt adelsmärke och tjusningen med dig :) du får inte glömma bort den helt :P

2009-04-11 @ 13:28:48
URL: http://pontusbrandett.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0