vägarbete

Jobbet idag gick utmärkt. Och när någon annan går med "ny på jobbet-skylten" så är det klart att man känner sig ett snäpp högre (om inte två).
Man känner att man har växt och utvecklats.
Även om jag bara har jobbar 3 gånger, och haft "ny-på-jobbet-skylten" 2 av dem gångerna så känner man sig som ett föredöme när den nya frågar hur man gör med pommesen eller hur man gör säsongs glassen. Utan tvekan.
Innan kändes det som att man var sämst, som att man var den som frågade hela tiden, som att man var den som inte visste. Nu är det en ny som sköter alla dessa frågeställningar åt en och man känner sig genast som en utbildad lärling.
Man är inte den som inte vet och man är inte den utan koll. Man är snarare den som hjälper den nya och som rankas ett steg högre än vad man egentligen borde göra.


Nog prat om jobbet. Cyklade dit imorse och cyklade hem i eftermiddags. Efter det väntade en förfest hos grannen med de närmsta vännerna samt endel andra och efter det blev det stenladan för oss kvarvarande.
Jag försökte övertyga peppe om att det bara skulle vara utbytesstudenter där, men nänä. Så det blev stenladan med peppe, elinor och pontus medan resten av folket begav sig mot stan och oleo.

Dock tror jag inte att det är något ställe som är proppfullt med folk helgen innan löning. Men hoppas, det kan man ju.

Detta blev långt...
Jag tror det är dags att sova nu. Och onykter som jag är så kan jag bara ana min reaktion imorgon när jag ser vägarbetesskylten ståendes i min hall.
SOV GOTT

Postat av: Pontus

Tack så mycket för den trevliga tillställningen :) haha skylte va fin :) ;)

2009-04-19 @ 10:52:25
URL: http://pontusbrandett.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0