Hallelujah

Lyssnar på "barnens sånger och visor"-albumet på spotify. Dör lite av skratt.

Igår på bussen blev jag utstirrad av två nissar i korta, vita skjortor och jag undrade vartifrån jag kände igen dem. När jag hoppade av följde dem efter och skyndade fram för att presentera sig.
JUST DET! Jehovas vittne.... och så lite fler punkter................

Bröt på engelska och frågade artigt vad jag trodde var meningen med livet på jorden.
"Att älska och bli älskad tillbaka"
Haha say what? Var det verkligen jag som sa det?
Egentligen tror jag inte på kärlek och egentligen är det inget johanna-svar för fem öre. Nejnej, det är ett äkta elinor-svar. För det är precis vad hon hade svarat.

Ja, i vilket fall som helst så har jag alltid fått lära mig att man ska vara snäll och ge alla människor en chans.
Det kan vara därför jag har väldigt svårt för att säga NEJ till människor och det kan vara därför jag nu har ett inbokat "jehovas-vittne-möte" på lördag klockan 4 på biblioteket.


May god be with you! Hallelujaaah


Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0