östgötska

Underbaaar dag. Börjades dock inte så bra när ryggen trycktes sönder men nu jäklar är jag på gång igen.

Blev wienerbröd till frukost, ansiktsmask, promenad med peppe, solning på gräsmattan och nu har jag nyss ätit lunch på balkongen och läst lite. Ska alldeles strax ut och svettas igen. Likeeylikey.

Jag har förövrigt fått nån slags hatkärlek till östgötskan. Har kompisar från mjölby och så fort dem öppnar munnen brister jag ut i skratt. Underbart roande må jag lova

Gotta love it





Postat av: Riddarsporres

Jag bryter med på ösgötska..blandat med småländska..



=0)



2009-08-06 @ 23:31:02
Postat av: johanna

Haha jag älskar det! Riktigt rolig dialekt

2009-08-07 @ 01:25:31
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: Riddarsporres

efter ett par öl låter det bara bättre o bättre..lovar!!



/H

2009-08-07 @ 02:35:57

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0