blåsta som fan

Var och tränade med elle och jenna på idrottskliniken och sen var jag och elle och handlade.

När jag kommer hem säger janni "vi måste vara ute härifrån innan den 14e".
Först trodde jag hon skämtade, men icke. Sen tänkte jag att det måste vara för att vi har festat ganska livligt. Men så var det inte heller. Vi har blivit LURADE. Grymt jävla blåsta. Av han som var vår "hyresvärd". Det visade sig att han hyrde i andra hand och att han inte har betalat hyrorna till hon som har den egentligen. Han ska därför vara ute den 14e februari för hon har hyrt ut den till några andra. Så vad gör man? Ska man skratta eller gråta? Det var för bra för att vara sant helt enkelt.
Imorn ska jag ta en tripp ner till polisstationen och sen ska han få sig en jävla omgång den där Christopher. Våra 8000 ska vi också ha tillbaka annars jävlar.

Fan vad förbannad jag är

Postat av: Pontus

VA? är det sant? Fyfan va tråkigt, måste ni flytta hem igen nu då? fy fan ja lider med er verkligen, så jävla tråkigt :( jag som såg det som jätte positivt att han några vänner som bodde I växjö :/ usch för den jävlen :(

2009-02-03 @ 22:32:39
URL: http://pontusbrandett.blogg.se/
Postat av: Anonym

fick ni inget hyreskontrakt eller liknande? i sådana fall tror jag inte polis kan göra särskilt mycket åt saken.

2009-02-03 @ 22:45:01
Postat av: William Shave

Killen som har lurat er har en resa till Thailand på säkerligen tre månader, era pengar betalade hans flyg dit och tillbaks... hans egna pengar kmr läggas till mat/hotell och övriga saker, att förhasta sig och vid ett sådant desperat läge lurar folk er på bästa sätt. Därför ska ni låta era föräldrar hänvisa er och rätta till era fel, ni är fortfarande inte vuxna hur mycket än ni tror det. Jag är inte i närheten utav att vara vuxen heller, hell no.

Att betala i förväg utan att ett titt på dess första hands kontrakt?? Tyvärr så tror jag faktiskt inte ett dugg på att du kommer få tillbaka dina pengar, glöm dem och lär dig från det ist?

vilken idiot som helst får vara ung ;)



.. Aja lycka till, fett trist att ngt sådant skulle inträffa just när ni verkade få saker på sin plats. Iofs är det inte pengarna jag tycker synd om utan att ni går miste om lägenheten, det är väl ändå där den största skadan? :P

Ta kontakt med allt och alla ni kan ta kontakt med, dem som äger lägenheterna, första hands kontraktet samt polisen och säg förfan att sådant här inte får inträffa utan att rättvisas ska sättas till rätta!:)

2009-02-03 @ 22:58:25
Postat av: johanna

vi fick ett hyreskontrakt jo.



"William Shave": Spekulera inte i vart våra pengar är för det gör det knappast bättre. Och det där med att få tillbaka dom tänker vi verkligen inte glömma. Han ska åka dit och så är det

2009-02-03 @ 23:01:29
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: William Shave

ett tips, första hands kontraktet har ingenting med hyresvärden att göra, de är helt separata. ALLTID kontakta hyresvärden, den riktiga... den som får in pengarna för varenda jävla kvadrat meter som har byggts, han har aldrig varit din hyresvärd ngnstans, även om han hade haft första hands kontraktet.



Som sagt, killen lever nu i Thailand... 3-6 månader, polisen letar i Sverige i säkerligen högst 2 månader. När han är tillbaks är han fri som en fågel! :)

2009-02-03 @ 23:03:37
Postat av: William Os Shave

Visst vill man veta vad man gör utav sina pengar? Eller hur, en människa som är smart vill alltid veta vart pengarna tar vägen och varför, och jag gav dig en gratis redovisning vart de har tagit vägen, tacka eller inte det är upp till dig. Jag menar inget illa alls, utan att det är väääldigt många som har blivit lurade på ungefär detsamma sätt och ett väldigt fåtal har fått tillbaks sina pengar. Men visst ni vet väl hur han ser ut och sådana saker kan ju hjälpa en hel del"?"



Du är inte den ända som har blivit lurad så känn dig inte helt totalt trög eller liknande för det kan hända ungefär vem som helst, dem som lurar är duktiga på det och dem livnära sig på det förmodligen. Jag har också gott miste om pengar här och där, men som sagt det är smällar man får ta, men att polisen kommer fixa detta åt er, jadu... visst det kan hända men hur ligger oddsen till? Inte på din sida iaf.

2009-02-03 @ 23:08:23
Postat av: johanna

Nej, jag vill faktiskt inte veta vart dom pengarna har tagit vägen så du kunde besparat mig den redovisningen. Och jag känner mig inte det minsta trög för vi har inte gjort något fel, så det är lugnt det med!

Att vara negativ och pessimistisk hjälper i alla fall inte. Nu är det väl bara så att man får lita på att polisen sköter sitt jobb.

Heter inte du Osman förresten? Eller har du bytt namn sen sist jag träffade dig?

2009-02-03 @ 23:34:18
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävla fitta är han han ska få så fett mycket stryk!

2009-02-03 @ 23:41:11
Postat av: William Shave

Jag heter William Os Shave, inte hetat Osman sedan ett halvår tillbaks. Tog mitt andra namn till mitt första namn, dvs namnet William... Och därmed blir Os som i "andranamn".

2009-02-03 @ 23:44:34
Postat av: William Shave

Hade ni gjort rätt, hade ni inte stått där utan lägenhet och minus 8k.

De är eran uppgift att kolla upp vissa saker som jag kan garantera er att ni inte har kollat upp, visst detta kanske var ett "välplanerad" lurendrejeri grej men som sagt ni har en vist "ansvar" till vissa saker också men helt klart, inte ert fel att ni blir blåsta för de är faktiskt olagligt att blåsa människor, men alla vi vet att de finns sådana skurkar där ute och för att vara extra försiktig. Ert ansvar att ta reda på ifall han verkligen var eran så kallade hyresvärd eller första hands kontrakt.

2009-02-03 @ 23:48:18
Postat av: johanna

Men haha ge dig nu. Vi vet mycket väl själva vad som har hänt och behöver som sagt ingen redovisning på att det är lätt hänt, att vi hade behövt kolla upp mer grejer eller att det finns många lurendrejare. Vi vet redan det så låt oss sköta vårt nu och tack för resonemangen

2009-02-03 @ 23:55:57
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: h.karlsson

fyfan vad sjukt! :s

2009-02-04 @ 09:59:29
URL: http://hannahmontanah.blogg.se/
Postat av: h.karlsson

fan vad han tjabbar då det är väl inte hans ensak foooofan :p

2009-02-04 @ 10:01:35
Postat av: fannica

vadå varför är alla så otrevliga mot honom? Han har väl förfan inte skrivit något dumt eller... Tycker det är kul att se att någon utifrån bryr sig så pass mycket och inte bara har IQ nog att skriva "den fittan ska få stryk" HMMMM???

2009-02-04 @ 10:56:10
Postat av: elinor

"jävla fitta är han han ska få så fett mycket stryk!"

jag menade han som hyrde ut lägenheten till dom och inte osman! PELLINOR

2009-02-04 @ 12:10:01
Postat av: fannica

hahahaha vad det du som skrev det? ^^ trodde det var ngn snubbe som skulle imponera på damerna.

Nej det förstod jag (:

2009-02-04 @ 12:23:49
Postat av: johanna

jo man kan bry sig till en viss del men sen blir det överdrivet och jobbigt. han konstaterade bara sådana grejer vi redan visste och en redovisning på vad vår "hyresvärd" har gjort med våra pengar klarar vi oss nog utan, men tanken var snäll :)

2009-02-04 @ 12:38:37
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: William Os Shave

jaja, ni kommer aldrig lära er endå!

2009-02-06 @ 22:58:34
Postat av: johanna

klart vi inte kommer det, vi är ju blonda (:

pff, du är inte rätt person och säga något

2009-02-07 @ 03:32:15
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: William Shave

Det har väl ingenting att göra med om ni är blondiner eller inte, de handlar om vilken inställning ni har och hur du ser på saker och ting.



Jag har ingen aning om dem andra iofs så jag borde kanske inte skrivit ni utan du.



Jag har inga fördomar mot blonda eller brunetter, jag diskriminerar ingen. Men att du tar så illa upp vid vad jag hade och säga, detta är en blogg och du har tillåtit att folk ska kunna kommentera, om jag inte har fel? Jag för kommentera precis vad jag vill så länge jag inte går emot några lagar, vilket jag inte har gjort? Jag får uttrycka mig och handla precis som jag vill med vilka åsikter som helst utan att behöva vara rätt person till något.



Vem är rätt person till att säga det jag har sagt då? Polisen eller? eller dina coola vänner?



Som sagt det behöver inte alltid handla om hårfärg utan rent förnuft/mogenhet.

2009-02-07 @ 21:23:21
Postat av: Anonym

Haha du är allt bra löjlig du. snacka om att ta allting överdrivet seriöst

2009-02-08 @ 21:06:57
Postat av: William

haha, yea sure. Inte jag som lever på mina föräldrar vid 18 års åldern och tar allt oseriöst, verkligen inte efter att man har tappat bort sitt boende och några tusen... men sure. jag bryr mig faktiskt inte.. du som får de att se ut så, själva iden var inte alls som du tror.. well, löjliga är väl hur ni hanterade eran situation overall...

2009-02-12 @ 12:58:26

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0