första dagen

Och så var första dagen avklarad.
Jag som trodde att vi skulle ha utbildning från 13-21 men tydligen inte.
Började med en kort genomgång av företaget och det vi säljer, tog väl 1 timme kanske. Efter det fick vi ut och sätta oss brevid någon säljare och vi blev även tilldelade ett headset så vi kunde höra exakt vad som sas osv. Jag satt hos världens coolaste gubbe, arne! Hur grym och rolig som helst.
Efter en timme säger arne "Jadu Johanna, vad sägs om att testa dina vingar och sälja lite själv? ;)"
Jodå, så då fick jag sätta mig och ringa och nervös var jag med! Snackade i 190 och det kunde ju gått bättre med första kunden om man säger så..

"Hej jag heter Johanna och ringer från toro, jag undrar om du har Torbjörn hemma?"
"Nej, han jobbar"
"Jaaaha okej, är du möjligtvis hans fru eller sambo?"
"Nej jag är hans SON!"

Jag börjar gapskratta och arne med. Fyfan vad pinsamt.. Fick bortförklara mig och lägga på.

I vilket fall så fick jag sitta själv och sälja efter det att Arne hade slutat. Sålde faktiskt mer än jag hade förväntat mig även om det var en hel del otacksamma kunder och många som slängde på luren i örat på en. Inget man får ta personligt helt enkelt. Jag gör ju likadant om det är försäljare som ringer..

Schyssta jobbarkompisar och så jobbar ju Adam där med, så jag känner någon i alla fall :) Bra coacher också som verkligen peppar en!

Pappa kom och hämtade mig vid 9 och mamma var i lägenheten och hade satt upp soffan och lite andra grejer, så nu ser det faktiskt ut som någon bor här.
Nu ska jag duscha och sen sova. Imorgon kör jag kvällspasset, från 15-21 och det är helt klart sådana tider jag vill jobba sen när jag har slutat skolan. Jag är verkligen ingen morgonmänniska. PUSS på en bra första dag och roliga jobbarkompisar (:

Postat av: Pontus

Haha, den va go :D mera sånt, det blir rolig läsning då :D

2009-02-17 @ 21:23:33
URL: http://pontusbrandett.blogg.se/
Postat av: Putte

haha det måste vara bland det sjukaste jag hört :D

2009-03-10 @ 23:40:06

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0