gubbstruttar

Nu kom jag på en grej som var ganska kul på jobbet idag.
Man ser inte vem man ringer förrän personen i fråga har svarat och just då hade jag tydligen kopplats till en gubbe med den bredaste stockholmskan jag hört.
I vilket fall så hörde jag ingenting, han bara mumlade (tror inte han hade alla indianer i båten) men jag tänkte att jag skulle ge det en chans. Kunde kanske lura på honom någonting i alla fall.

Han mumlade och mumlade och jag såg hur tiden tickade på. Efter ett tag så börjar jag höra lite vad han säger

"Mjaaa alltschå de bryykar jö vajaa många schom schöper och ja, dom äj nöjda allihoopa sejju. Schåååå, vill dy schlå till med ett abonnemang fjöken?"

Alltså han pratade nästan som en bebis, och mumlade, och sen stockholmska på det. Ja herregud.

Översättning:
"Ja alltså det brukar ju vara många som köper och ja, dom är nöjda allihoppa serru. Så, vill du slå till med ett abonnemang fröken?"

Ja, då hade gubben vänt på steken och försökte istället sälja till mig?! Jisses..

Sen var det en sexgalen utländsk gubbe på 57 som frågade om jag tyckte det var snyggt med röda och svarta kalsonger, samt vilken storlek jag trodde han hade? Jo tjena. Han frågade också vad jag hette, mer ingående än när jag presenterat mig, och om jag bodde i växjö, vad jag hade för underkläder osv. Gubbstrutt.
Men honom sålde jag till i alla fall, så lätt ska han inte få komma undan!

Postat av: d

vadå. svara du på hans underklädes frågor? :P

2009-02-18 @ 00:48:21
Postat av: johanna

haha nej, borde jag det?

2009-02-18 @ 01:06:29
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: d

klart du borde, du måste ju tillfredsställa kunden ^^ ..

2009-02-18 @ 01:51:05
Postat av: johanna

och vem är denna okloka läsare? ;)

2009-02-18 @ 12:27:43
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: d

närå, ironerade bara

2009-02-18 @ 15:42:35
Postat av: johanna

haha "ironerade"

2009-02-18 @ 22:57:20
URL: http://chlsea.blogg.se/

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0