LUUUMPEN

Jag kan inte sluta le, för JAG KLARADE DET!

Och med marginaler dessutom! jag fick tre befattningar att välja bland:
Beriden högvakt (sitta på en häst och vakta stockholms slott bland annat) det ska tilläggas att jag är livrädd för hästar!
Kockbefäl inom det marina. (jag, laga mat? nje skulle inte tro det)
Insatssoldat. Ungefär som militärpolis som jag ville bli från början. Får en grundlig väktarutbildning och kan i princip jobba som väktare när jag har muckat, bara att "praktisera" några dagar först. Insatssoldat går ut på att skydda ett vapenlager, viktig person eller dylikt. Mycket mer vet jag inte själv men detta var vad mönstringsförrättaren sa i alla fall.
Kunde också komma in som militärpolis-gruppbefäl om jag ville, men det var nu i januari och jag slutför hellre mina studier innan jag påbörjar något annat så det blir det inte.

Jag har inte skickat in alla papper men allt pekar ju åt insatssoldat för det är det som är mest likt polisyrket. Och eftersom jag har planer på att söka vidare till polishögskolan så är det en bra start med lumpen och inte minst väktarutbildning. Det som också är avgörande för att det kommer bli insatssoldat är att det fanns på många orter. Bland annat Boden, Linköping, Ronneby, Karlskrona och GÖTEBORG! där jag ska vara antagligen (: Hade jag valt Karlskrona hade jag ryckt in i juli men jag vill njuta av sommaren och kanske plugga lite psykologi/beteendevetenskap under höstterminen så nu rycker jag in i januari istället. Om exakt ett år alltså.

det här ska firas som fan imorn

Postat av: Linda

Grattis! vad rolig.

2009-01-09 @ 18:52:17

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0