första dagen

I LOOOOOOOVE IT!

Fyfan vad bra dagen har varit och fyfan vad glad jag är att jag valde att läsa det.

Har träffat 4 urgulliga tjejer och trivs hur bra som helst i klassen. Han som håller föreläsningarna kan inte bli bättre, och ja, just nu känns allting skitbra.

När jag kom in i salen imorse var det 4 medelålderskvinnor, och jag. Undrade vart jag hade hamnat, men sen började det trilla in folk och vi blev över 40 stycken.

Det här kommer bli bra :)

Jag är dock medveten om att det kommer bli väldigt mycket att plugga. Men det är det värt. Jag vill inte känna att varje dag ser likadan ut. Sova, äta, jobba - sova, äta, jobba. Nej nu ska det bli ändring på det.

Nu ska jag iväg och jobba röven av mig. Kommer hem vid 2-tiden inatt. Ha en bra kväll och sup inte ihjäl er, flickor och pojkar.

Postat av: Micke

Det låter ju bra med skolan :), men på jobbet verkade inte fungera så bra, var på besök i torsdags, personal som kanske jobbar sin först och även sista dag (lämnar ut kvitto innan varor är plockade, glömmer vad man har sagt och beställt) och kunder som ställer frågor om hela sortimentet innan de till slut bestämmer sig för ett mål utan plusmeny eller andra tillbehör.



Hopps du får lite sömn om tre timmar eller något sånt ;)

2009-09-04 @ 23:52:13
Postat av: johanna

Ja det är en del nya nu men alla är nybörjare någon gång så det är bara att ha tålamod.

Och när jag skriver att det funkar bra på jobbet menar jag för mig själv och inte hela stället. Men eftersom jag nästan bara jobbar stängning så flyter nästan allting på som det ska, eftersom det är lite mindre folk.

Sömn är överskattat, nu ska det ätas bullar och drickas mjölk.

2009-09-05 @ 02:51:11
Postat av: Micke

:) jo, dock brukar nya kollegor påverka negativit om man inte kan skratta åt dem på samma sätt som kunderna :D

Men du har ju en liten isolerad värld vid luckan där du slipper de andra!

Trist dock att Pommes Fristsen blir förkylda av draget från luckan eller i vilket fall inte krispiga och mest hängiga å fuktiga :P

Pommesen borde få bo någon annan stans längre bort från luckan.

2009-09-05 @ 16:39:47
Postat av: johanna

Jamen visst, jag lever i min lilla bubbla i driven, så nybörjarna i kassan stör mig inte. (Förutom när dem snor mina pommes, eller när jag måste korrigera i deras kassa för att dem slagit fel).



Det hade inte varit så smidigt att ha pommesen längst bak i köket serru. Visserligen isolerade från min kära lucka men ack så mycket längre väntetid det hade blivit. Golvet där inne, är på toppen av allt, halt som snor och då hade väntetiderna blivit ännu längre för er som handlar av dem stackars nybörjarna i kassan.



Du får väl köra en schysst timing och komma till dem nyfriterade annars :)

2009-09-06 @ 03:45:40
Postat av: Micke

Nä det är klart längre bort hade varit jobbigt, men de kanske kan få bo mer instängt med glasdörrar runt om så det håller samma temp under längre tid, på samma sätt som popcornen på bion får bo i ett värmeskåp med dörrar :D



Finns det några bestämda tider när de är ny friterade? Eller är det först när de gamla är slut? Du skulle ju kunna ha en sms-tjänst där du skickar ut att nu finns det nyfriterade Pommes.

Det skulle kunna var värt en femma :P

2009-09-06 @ 18:22:23
Postat av: johanna

Ska framföra den idén ;)

Nej, det finns inga bestämda tider. Vi har dock en maxtid på 30 min gällande hur länge dem får ligga framme från det att dem togs upp ur fritösen.

Haha du tycker det?

2009-09-07 @ 03:17:10
Postat av: Micke

Jo, jag skickar ett sms nästa gång jag blir sugen på MAX :P

2009-09-07 @ 11:08:22

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0