nervös

Börjar bli nervös inför helgen.
Fredag - skolan börjar
Lördag & söndag - mina första chefspass.

Mest nervös är jag nog för skolan. Inte för att gå till fel klassrum, komma försent eller ramla i trappan utan för mötet med dem andra i klassen.
Jag har aldrig varit blyg, och är inte det nu heller men jag är inte den som tar första kontakten. Speciellt inte med tjejer.
Jag har alltid umgåtts mycket med killar och trivs med det. Det känns lättare på något vis.

För att trivas med pluggandet måste man trivas i klassen och för att trivas i klassen är det ju just de där små konversationerna med de andra som behövs. Någon att skratta med och någon att bara snacka skit med.

Sen tänker jag socialpsykologi.. Vem fan läser socialpsykologi?! Vad är det för folk liksom?
Kommer det vara jag och 20 andra nördar eller kommer medelåldern ligga på 25?
Jag har ingen aning om hur många det är som har kommit in men jag tror att det krävs att man tänker på ett visst sätt för att ha viljan att veta hur andra tänker och vad samhällets normer handlar om. (hänger ni med?)
Kommer jag passa in bland dem eller kommer det råka slinka ut massa blonda kommentarer ur min mun? Jag har ju en viss tendens att tänka efter jag har pratat.


Just wish me luck


Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0