pest & kolera

Helvetesdag på jobbet.
Åkte hem för att fira morfar och tog elva-tåget tillbaka.
Var tillbaka i stan vid 23.30.
Nästa buss hem går 00.20?! SVINKALLT!
Går till sports, möter elinor och sitter där till bussen går.
Undrar varför inte bussen kör den vanliga vägen och strax därefter frågar busschauffören om jag missat min hållplats för att vi kommit till slutstationen.
JAG SKA TILL CAMPUS?! förfan.
Blir vän med busschauffören och hans 3 nysvenska kompisar. Brushan.
Dem kör mig till teleborg och jag får gå de sista kilometrarna. ÄNNU KALLARE!

Om det inte varit för att något vandrande kromosomfel hade valt att hoppa framför tåget hade jag sluppit vänta en timme när jag tog tåget till Älmhult.

NU är jag hemma, 01.15!!! Helt jävla otroligt.
Har dessutom sett fel på mitt lönebesked och fick inte på tok så mycket jag förväntat mig. Fått flera räkningar jag egentligen inte ska ha.
Jag har bihåleinflammation och mina blommor har dött!

Ungefär såhär har mitt liv sett ut den senaste veckan. En massa onödiga grejer bara råkar inträffa och förpestar min tillvaro.
Dessutom tappade jag nyss en spegel, i tre tusen bitar.

Oflyt? Bara förnamnet!

Postat av: Micke

Det är inte lätt att leva. Jobbigt med två bussar som går till teleborg, den ena till bostäderna den andra via campus...

Men jag kan känna igen det andra du skrev för någon dag sen, inte känna motivation och sakna lust att göra saker. Jag kan se tre orsaker till det, solen är borta på kvällen, inget skoj händer i veckorna och avsaknaden av utmaningar på jobbet.

Vad vill du göra åt saken?

2009-09-20 @ 20:02:20
Postat av: johanna

Exakt de orsakerna jag också kom fram till.

Idag gick brandlarmet, det var ju spännande. Jättespännande. Sånt vi kallar spänning i vardagen.

Denna gången har jag dock inget svar på några åtgärder. Förslag?

2009-09-21 @ 00:20:47
URL: http://chlsea.blogg.se/
Postat av: Micke

Göra roliga saker, bryta mönster. Gå och spela biljard eller bowla eller andra saker man oftast väntar med att göra på helgen.

Har du drömmar, saker du verkligen vill uppnå eller göra? Jag saknar det och har gjort de senaste åren. Hade jag haft drömmar så hade jag kunnat se fram emot dem.

2009-09-21 @ 18:28:06

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0